06.03.2012

ВАНТАЖІВКИ RENAULT TRUCKS — 100 РОКІВ НА ШЛЯХАХ РОСІЇ

Вантажні автомобілі Renault — неодмінні учасники таких автомобільних змагань , як Чемпіонат Європи  з кільцевих перегонів «Трак-Рейсинг», Чемпіонат Європи з трактріалу, різних ралі і ралі-рейдів, у тому числі, «Париж-Дакар». Високі результати, показані вантажними автомобілями Renault, забезпечені високою надійністю, витривалістю та міцністю конструкції, що є традиційними складовими для всіх автомобілів Renault.

Всі ці якості гідно оцінені партнерами компанії в Росії. У нинішньому році компанія «Рено Тракс Схід» відзначає віковий ювілей, пов’язаний не тільки з чудовими результатами участі вантажних автомобілів Renault в пробігах і рейдах, але і з появою цих автомобілів в Росії. Рівно 100 років тому вантажні автомобілі Renault вийшли на російський ринок, і з тих пір незмінно входять до групи лідерів на ньому.

Пробіг вантажних автомобілів, організований військовим міністерством Російської Імперії пройшов влітку 1912 року, і зібрав понад п’ятдесят автомобілів. Серед них було дві армійські бортові вантажівки Рено серії «С» вантажопідйомністю 1,5 і 3,0 т. з двигунами потужністю 30 л.с. і брезентовими тентами. Виступали вони в командах автомобілів повною масою від 3 т до 5 т і понад 5 т.

Старт був даний 19 вересня на Марсовому полі в Петербурзі. Стояла осінь, стан російських доріг неважко собі уявити, автомобілям довелося змагатися в дуже важких умовах. У конкурсі брало участь 52 вантажних автомобіля: 15 — 1,5-тонних, 29 — 3-тонних і 8 — 4 — тонних. Автомобілям Renault довелося боротися за перемогу в двох найпопулярніших командах. Проведення конкурсу забезпечували 23 машини супроводу, в тому числі один санітарний автомобіль і одна автоцистерна.

Автомобілі були розділені на дві групи. В одну з них увійшли 1,5-тонні і 3-тонні авто, в тому числі Renault, в іншу — 4-тонні. Перша група пройшла 2310 верст (3230 км) по маршруту Петербург — Москва — Малоярославець — Рославль — Брянськ — Орел — Тула — Москва — Петербург. Автомобілі другої групи рухалися скороченим маршрутом протяжністю 2042 версти (2558 км): Петербург — Москва — Серпухов — Тула — Орел — Москва — Петербург. Пробіг закінчився 12 жовтня. Пробіги допомагали відібрати автомобілі, найбільш придатні до умов експлуатації практично в повному бездоріжжі. Але куди важливіше було відібрати невибагливу і надійну техніку для армії, і тут техніка Renault показала себе з найкращого боку, набагато випередивши конкурентів. За даними компанії Renault, середня швидкість півторатонного автомобіля склала 22 км/год, а тритонного — 25 км/год. Засновники та організатори конкурсу відзначили їх високу прохідність на вітчизняних дорогах. Це були єдині вантажні автомобілі, що випускалися з карданною передачею. Одним з визначальних факторів продемонстрованих високих результатів була наявність в конструкції автомобілів двошвидкісних редукторів заднього моста, що значно підвищувало їх прохідність і витривалість.

Знайомство з вантажними автомобілями Renault продовжилося на ІV Міжнародній автомобільній виставці, що пройшла в Манежі Інженерного (Михайлівського) палацу в Санкт-Петербурзі в травні 1913 року. Відкриття виставки відбулося 19 травня в присутності Імператора Миколи ІІ. На виставці були представлені автомобілі, кузова і двигуни 159 брендів, з яких 22 — французьких. На стенді № 20 компанії Renault, що займав площу 40 кв.м., було представлено відразу 6 легкових автомобілів і дві вантажівки. Стенд компанії відвідав особисто Микола ІІ, який з непідробним інтересом ознайомився з представленими моделями. Говорячи про експозицію, легкових автомобілів, відзначимо тільки одну модель — лімузин-ландоле 40 CV з двигуном потужністю 40 к.с. і комфортабельним салоном. Величезна машина (база майже 4 м, вага більше тонни) призначалася для самого Миколи ІІ. Але нас більше цікавлять два вантажних автомобіля, представлених на стенді. Це був невеликий однотонний розвізний фургон і армійська вантажівка DA вантажопідйомністю 2,5 т. Саме цей експонат викликав найбільший інтерес військових. Вони не тільки нагородили автомобіль Почесним дипломом, але й замовили 260 машин для російської армії. Свій диплом вручило Мiністерство шляхів сполучень Росії.

За результатами пробігу 1912 року були проведені переговори про постачання в російську армію 3000 вантажних автомобілів Renault, але розпочата перша світова війна завадила цим планам. Тим не менш, в російську армію надійшло кілька сотень автомобілів, шасі і 30 броньованих авто Renault.

Відзначаючи 100 — річчя виходу на російський ринок вантажних автомобілів Renault, компанія «Рено Тракс Схід» планує провести ряд спеціальних заходів для клієнтів та представників преси.