25.09.2012
ДИЗАЙН, СТВОРЕНИЙ ДЛЯ ЕКОНОМІЇ ПАЛИВА
посилені аеродинамічні характеристики
З нагоди відкриття салону IAA у Ганновері компанія Renault Trucks презентує свою промислову розробку на базі далекобійного авто, кожна деталь якого забезпечує економію палива. У цьому автомобілі, який став довгостроковим об’єктом конструкторських розробок в області економії палива, ідеально поєдналися благородні матеріали, посилені аеродинамічні характеристики та інноваційні технології.
“Робота навколо CX/03 – це розробка промислової конструкції, а не пошуки стилю”, – зазначає Ерве Бертран, директор з дизайну компанії Renault Trucks. Цей автомобіль віднесено до лінії попередніх робіт та конструкторського пошуку в області Optifuel Lab. “Він призначений для втілення самої ідеї компанії Renault Trucks економії палива, – пояснює Ерве Бертран, – та її наслідування у довгострокових майбутніх пошуках.” Саме тому кожен елемент автомобіля виконує свою функцію, зумовлену відповідними аеродинамічними характеристиками та високою ефективністю.
Перш за все, це решітка радіатора. Вона представляє собою унікальне поєднання трубчастої конструкції з вуглецевого волокна та алюмінію та виконує роль зовнішнього скелету вантажівки, водночас забезпечуючи легкість на міцність. У середній частині розташована висувна панель, нижня частина якої опускається при збільшенні швидкості автомобіля. Спойлер, який знаходиться нижче, виконує ту ж функцію для зменшення кліренсу, а три аеродинамічні ламелі керують повітряним потоком, спрямовуючи його вбік. Що стосується дзеркал заднього виду, їх розмір зменшено, а конструкцію спрощено; вони фіксуються на двох трубчастих профілях. Вони виконані з тією ж самою конструкційною метою – сприяти кращому проходженню у повітряному потоці для зменшення витрат палива.
Продовжуючи конструкторський задум, сходинки, джерела турбулентності, та колеса тягача закриті з метою покращення повітряного обтікання. На рівні кабіни вітрове скло, яке розробники називають “опорою А”, має кут нахилу 12°. Завдяки цьому досягається кращий аеродинамічний компроміс. Більш того, воно трохи нахиляється при зупинці, що надає вантажівці більш динамічного вигляду. “Ми хотіли, щоб навіть з першого погляду ставало зрозуміло, що усі елементи автомобіля створені легкими, надійними та сприяють гарній аеродинаміці”, – уточнює Ерве Бернар.
Однак аеродинамічні характеристики вантажівки не обмежуються тягачем. Причіп також відіграє важливу роль. Використавши свої попередні дослідження та розробки (наприклад, Optifuel Lab) спеціалісти компанії Renault Trucks створили причіп з вигнутим дахом, наближений за своєю формою до краплі води та оснащений бічним обтічником, під яким розташовані усі колеса та задні дефлектори. Більш того, система з’єднання тягача з причепом також уважно пропрацьована, оскільки проміжок між ними є зоною підвищеної турбулентності. “Для максимального зменшення турбулентності ми створили систему регульованих обтічників, – пояснює директор з дизайну компанії Renault Trucks, – коли автомобіль виходить на трасу, кабіна з причепом утворюють єдине тіло, тому вільному проходженню потоків повітря ніщо не заважає. І навпаки, на невеликій швидкості, коли вони більше не потрібні, обтічники вбираються для забезпечення неперевершеної керованості вантажівки.”
Являючи собою справжній витвір автомобільного мистецтва, призначений для ефективної роботи, інтенсивної експлуатації та економії палива, CX/03 однак не повинен сприйматися холодним та раціональним. “Ми б не хотіли, щоб серйозність призначення моделі приховала вкладену нашими розробниками пристрасть, – нагадує Ерве Бертран, – щоб привнести трохи тепла у зовнішній вигляд цієї суворої робочою машини, ми вирішили встановити на бічній поверхні алюмінієву панель з червоною розтяжкою. Червоний водночас є кольором пристрасті та компанії Renault Trucks.”